Analist Financiar – Financial analyst (cod COR 241305)
Tip program: Curs de analiza financiara – Specializare / Perfecționare / Formare profesională continuă / Dezvoltare personală (daca nu se susține examenul de certificare)
✅ Acreditat de Ministerul Muncii si Ministerul Educatiei– Certificat recunoscut oficial
– Nivelul conform Cadrului Național al Calificărilor (CNC)- 6
– Nivelul conform Cadrului European al Calificărilor (EQF) – 6
– Nivelul conform ISCED – 6
Durata cursului
Specializare în analiza financiară: 180 de ore (60 de ore teorie + 120 de ore practică individuală);
Perfecționare în analiza financiară: 30 de ore.
Structura permite atât formarea inițială la nivel de specializare, cât și dezvoltarea continuă a competențelor prin modulul de perfecționare.
Analist financiar este o ocupație care necesită o serie de competențe transsectoriale, având ca scop fundamentarea deciziilor de dezvoltare, investiții, dezinvestiții, reorganizare și restructurare a unei companii, ținând cont de contextul economic complex actual, de cadrul de reglementare local, european și internațional, etc.
Aceasta este o ocupație dinamică, ce implică cercetarea condițiilor macroeconomice și microeconomice, împreună cu elementele fundamentale ale companiei, pentru a formula previziuni privind evoluția afacerilor, sectoarelor și industriilor, în vederea recomandării unui curs de acțiune – de exemplu, cumpărarea sau vânzarea acțiunilor unei companii – pe baza performanței și perspectivelor sale generale.
Profesia de analist financiar impune necesitatea de a fi permanent la curent cu evoluțiile din domeniul de specializare și de a dezvolta o combinație solidă de competențe tehnice financiare și competențe comportamentale (non-tehnice), după cum urmează:
– Competențele tehnice includ: modelare financiară, cercetare de capital propriu (equity research), fuziuni și achiziții, modelarea riscului de credit, cunoștințe de contabilitate, standarde IFRS etc.
– Competențele non-tehnice includ: abilități de comunicare, leadership, abilități interpersonale, orientare spre rezolvarea problemelor, gândire analitică etc.
Activități specifice ocupației
1) Analizează datele financiare ale companiei și identifică tendințele, luând în considerare obiectivele companiei și situația financiară, îmbunătățirea indicatorilor de rentabilitate şi furnizează soluții de îmbunătățire a acestora;
2) Analizează rezultatele reale față de cele bugetate/previzionate și identifică variațiile /diferențele pe care le prezintă împreună cu explicațiile necesare către conducerea entității
şi recomandă îmbunătățiri pe baza informațiilor analitice disponibile;
3) Realizează evaluarea bugetelor de capital/investiții (CAPEX) și operaționale (venituri şi cheltuieli – OPEX);
4) Analizează fondul de rulment (FR), nevoia de fond de rulment (NFR), trezoreria netă (TN) și poziția fluxului de numerar al afacerii;
5) Analizează procesele de afaceri și performanța financiară a acestora și recomandă soluții privind îmbunătățirea proceselor de afaceri;
6) Efectuează analiza cost-beneficiu, pregătesc rapoartele cost-beneficiu și furnizează inițiative de reducere a costurilor;
7) Analizează variațiile privind informațiile financiare istorice;
8) Efectuează previziuni financiare, informează conducerea și o ajută să ia deciziile corecte;
9) Dezvoltă modele financiare pentru a prognoza rezultatele anumitor decizii de afaceri;
10) Realizează analize de tip benchmarking fata de piață / concurentă (atât firme listate, cât şi nelistate) și faţă de concurenții direcți (peer analysis) și dezvoltă modele de prognoză;
11) Urmărește / monitorizează în mod regulat indicatori cheie de performanță (KPI) și furnizează recomandări/soluții de afaceri adecvate conducerii;
12) Analizează portofoliul de creanțe comerciale / clienți / credite, în funcție de specificul sectorului de activitate;
13) Pregătește rapoarte privind diverși parametri şi indicatori financiari și de performanță financiară și comunică informațiile către management;
14) Oferă sugestii și recomandări pe baza rapoartelor financiare pregătite pentru a reduce costurile și a îmbunătăți performanța financiară a companiei;
15) Analiza operațiunilor de trezorerie și cash management: Gestionarea numerarului: Operațiuni de trezorerie; Planificarea şi controlul lichidității; Identificarea de oportunități noi de investiții; Administrează tranzacțiile bancare; Managementul tranzacțiilor în valute străine; Managementul riscurilor legate de rata de dobânda, curs de schimb, prețurilor mărfurilor, etc.
16) Analizează şi implementează oportunități de fuziuni și achiziții de companii, îmbunătățirea cesionărilor de afaceri și managementul riscului de afaceri, inclusiv obținere de capital/finanțare pentru dezvoltare de proiecte de investiții;
17) Efectuarea de cercetări și analize specifice industriei;
18) Construirea de modele de evaluare financiară și urmărirea tendințelor financiare;
19) Pregătirea de rapoarte de cercetare, rapoarte de context, prezentări sinteze, prezentări de informare și memorandum-uri de prezentare pentru oferta publică inițială (IPO);
20) Identificarea și cunoașterea riscului investițional și analiza valorilor mobiliare.
Competențe dobândite după absolvirea cursului de specializare în analiza financiară
La finalul programului de specializare în analiza financiară, absolventul va fi capabil să:
1) Asigură conformitatea cu cerințele de prezentare a informațiilor contabile IFRS / GAAP
2) Efectuează analize de afaceri / analiza industrie/sector de activitate
3) Interpretează situațiile financiare
4) Crează și furnizează rapoarte financiare
5) Analizează performanta financiară a unei companii
6) Analizează criteriile economice în luarea deciziilor
7) Efectuează cercetări de afaceri si analiza pentru un sector de activitate/ industrie
8) Efectuează analiza unei afaceri
9) Dezvoltă previziuni financiare
10) Elaborează un plan de afaceri
11) Oferă consiliere în chestiuni financiare
12) Efectuează analiza privind îndeplinirea cerințelor de raportarea ESG (de mediu, socială și guvernamentală)
13) Analizează riscul financiar
14) Evaluează viabilitatea financiară a unei societăți
15) Elaborează rapoarte de analiză cost-beneficiu (CBA)
16) Execută proiecte de fuziuni și achiziții
17) Monitorizează portofoliul de credite, clienți, etc.
18) Monitorizează evoluția piețelor de capital (valori mobiliare)
19) Dezvoltă portofoliul de investiții
20) Oferă servicii financiare
Profesia de specialist în analiză financiară se poate exercita fie în cadrul unei companii, fie ca și consultant financiar independent (PFA).
Contact: edexromania@gmail.com
EDEX.ro este o platformă exclusiv informativă.
Nu colectează înscrieri și nu prelucrează date personale. Pentru participare la cursuri, contactați direct organizatorii indicați în fișele de program.
Utile
Social
Legal